ciri ciri ahli perniagaan berjaya

hari tu aku ada jumpa satu customer

dua orang ahli perniagaan melayu yang berjaya

sebelum balik

aku cakap dengan dia..

‘saya suka la business encik..biasanya orang melayu, susah saya nak jumpa macam ni…’

encik baik dan berjaya tu cakap

‘eh tak baik awak cakap macam tu..awak pun kan melayu.’

‘oh bukan macam tu maksud saya encik..saya maksudkan encik sangat down to earth..walaupun company ni teguh’

lepas borak2 aku pun balik

tiba tiba aku terfikir

ciri ciri ahli perniagaan orang kita yang berjaya…..NOT

1. kalau bercakap..projek harus la ratus ratus ribu ke atas..takde lah stakat seribu dua..kalau rugi..lagi lah takde..gituuu

2. projek pun wajib yang grand livina laaa..yang ada urusan2 konglomerat, kompeni besaq2..glc..huarghhh

3. hobi masa lapang pulak..mesti lah bermain golf..sebab kat malaysia ni..golf la kan yang paling bergaya..sangatttt

4. kalau tengok opis pulak..espeseli yang baru setup..wahhhh gah la sangat..barang cikai2 ikea..kalau kaya banyak sket ada la sofa lorenzo kot

5. kalau post kat laman web sosial..benda benda yang best je padahal..

hmmm..boring

sendirik mau pikir lah..

dah ngantok sangat..baik aku tidur dulu

Leave a Reply

